Orang Cantik dan Orang Hensem

Thursday, July 26, 2012

Bab 22


Bab 22

            ZAFRAN membukakan pintu tempat duduk penumpang untuk Amani. Senyuman lebar menghiasi wajah kacaknya yang terlebih ceria semenjak bergelar tunangan orang.
            “Silakan tuan puteri Amani!”
            “Amboih along tu. I’ve never seen this happy face for such a longgg time! Pandai betul kak Amani lembutkan hati along Zuryn ni!” sebelah tangannya sudah memegang Amani dan sebelah lagi memeluk lengan alongnya.
            Amani tersenyum malu. Ramah benar bakal adik iparnya yang bernama Zuryn ini. Baru pertama kali bersua wajah beberapa jam lalu di KLIA, namun lagaknya seperti sudah lama mereka saling mengenali. Walaupun belajar di luar negara, penampilan Zuryn tetap sopan dan bertudung litup. Bezanya cara lilitan yang dikenakan Zuryn lebih bergaya dan moden. Nampak gayanya keluarga Zafran semuanya bergenetik peramah dan islamik. Cuma Zafran yang sedikit terpesong di awal perkenalan dulu.
            “Tepilah! Ish, lembab betul berjalan!” Syuhada menjeling tajam ke arah Ilham. Jalan lenggang-lenggok macam itik pulang petang. Ingat comel la tu?
            Amani dan Zafran berbalas pandangan. Entah apa sahaja yang digaduhkan mereka berdua ini. Ada sahaja yang tidak sebulu. Sewaktu memilih kain pasang untuk pengapit juga mereka berbalah sampai naik pening kepala jurujual yang melayan. Pengantin pun tidak secerewet pengapit ketika memilih kain!
            “Kenapa ni Syu? Dah lama tak tengok kau marah-marah macam ni?” Amani berbisik sedikit kepada Syuhada. Dijeling sepintas ke arah Ilham yang sedang ditenangkan oleh Zafran.
            “Eiii, aku tak boleh tahanlah dengan muka kerek dia tu. Asyik nak dengar cakap dia je. Kau tengok tak tadi? Suka-suki je nak pilih warna kain tak tanya aku. Pantang aku bukak mulut, ada je yang dia nak laser balik! Eiii! Geram!” Syuhada mengepal penumbuk. Mahu sahaja dia menumbuk muka Ilham yang suka tersenyum mengejek itu. Memang dia dah agak, lelaki berbaju Melayu yang memandang poyo ke arahnya sewaktu pertunangan Amani adalah spesis yang suka minta penumbuk!
            “Alah, biarkanlah. Janganlah marah-marah macam ni Syu. Aku janji, lepas majlis kahwin nanti kau dah tak payah jumpa muka kerek tu lagi tau. Dah, senyumlah sikit. Zafran kata nak bawa kita makan tempat special kejap lagi,” Amani mengambil hati Syuhada. Tidak mahu dilihat rajuk Syuhada yang berpanjangan. Yang sebenarnya dia memang tidak faham apa sahaja yang digaduhkan oleh Ilham dan Syuhada. Padanya, Ilham seorang yang merendah diri dan kelakar. Namun apabila berdekatan dengan Syuhada, kedua-duanya umpama naga yang dirasuk. Sama-sama saling menyembur api!
            “Hah, this is the restaurant! Kak Amani suka makan sushi tak? This place serves the best sushi in KL tau!” Zuryn tersengih menampakkan dua baris gigi yang dipakaikan pendakap besi. Walaupun sudah berusia dua puluh tahun, tetapi perangai keanak-anakan serta manjanya masih menebal lagi. Maklumlah, anak bongsu kesayangan keluarga.
            Wajah Amani sudah berubah sedikit. Sushi? Ini ke tempat istimewa yang dimaksudkan oleh Zafran tadi? Tak istimewa pun! Ah, suka sangat makan benda-benda mentah! Amani terbayangkan stik yang pernah dimakan di restoran mewah bersama Zafran dulu. Lambat-lambat Amani mengangguk juga kepada Zuryn.
            “Suka juga Zuryn!” senyuman tak berapa nak ikhlas terukir di bibir Amani.
            “Great! Along ni suka gila makan suhsi tau! Bolehlah kak Amani temankan along selalu,” Zuryn sudah mengambil tempat paling hampir dengan belt, tempat di mana sushi bergerak mengelilingi meja pelanggan. Amani menuruti saja dan duduk di sebelah Zuryn. Tak ada feel langung untuk makan!
            “Awak suka yang mana? Nak order from menu atau ambil yang atas belt je?” Zafran melabuhkan punggung di sebelah Amani. Buat-buat tidak nampak pada wajah mencuka Syuhada dan Ilham yang duduk bertentangan dengan mereka. Duduk bersebelahan pula tu!
            “Tak apa. Saya ambil dari belt aje lah,” Amani memaniskan wajahnya kepada Zafran. Hai lah tunang... Kan bagus kalau kita makan nasi gulai tempoyak waktu ini? Tentu lebih mengenyangkan.
            Amani menjeling ke arah Zuryn yang sudah menelan tiga ketul sushi. Zafran dan Ilham juga sudah mula menikmati hidangan yang dipesan dari menu. Ah, Syuhada pun sudah mengambil dua piring sushi dari belt. Sahabatnya itu kalau namanya makan free memang seleranya menjadi-jadi. Lupa terus pada marah yang membara tadi agaknya.
            Setelah memerhatikan puluhan piring yang berlalu, akhirnya Amani mencapai sepiring sushi yang tidak diketahui namanya itu. Empat biji sushi berbentuk empat segi yang disusun cantik itu tetap tidak dapat mengumpan seleranya. Namun dikuatkan juga semangat untuk menjamah demi memahami selera tunang serta bakal adik iparnyanya.
            Tangan Amani bergetar apabila mencapai sepasang chopstick. Makan menggunakan garfu dan pisau pun dia tak pandai, inikan pula menggunakan chopstick! Entah beberapa kali sushi yang dikepit jatuh semula. Mujurlah mereka-mereka ini begitu khusyuk menikmati hidangan masing-masing.
            Dengan rasa kurang sabar, Amani mencucukkan salah satu batang penyepit pada badan sushi. Terus diangkat dan disuap ke mulut. Selesai masalah! Amani mengunyah dengan perlahan. Cuba dinikmati kesedapan yang digembar-gemburkan oleh Zuryn sebentar tadi. Hmm, boleh tahan! Rangup betul benda yang sedang digigitnya itu. Apa agaknya ya?
            “Oh, awak suka yang tu eh? Baby octopus tu crunchy kan? Tak sangka sayang makan jugak yang raw!” Zafran menyumbat mee udon ke dalam mulutnya. Senang hatinya dapat membawa Amani menikmati sushi di restoran terkenal ini. Sememangnya dia sendiri selalu ke sini jika tekaknya gatal-gatal nak makan makanan Jepun. Tidak kisah berbelanja lebih asalkan sedap.
            Amani sedaya upaya mengawal diri. Baby octopus? Raw?? Argh! Tekaknya loya dengan tiba-tiba. Dari ‘boleh tahan’ sekarang dia sudah ‘tak boleh tahan’. Hendak diluah terasa kurang ajar pula macam tidak belajar adab makan. Penyudahnya Amani telan juga dengan mata sedikit berair.
            Syuhada yang perasan akan perubahan wajah Amani berasa simpati. Sepanjang dia mengenali Amani, lidah gadis itu memang lidah kampung. Makanan yang pelik-pelik begini memang sukar tekak Amani bertoleransi. Lainlah dirinya, bekerja di hotel membolehkan dia berbaik-baik dengan chef dan menyelinap masuk ke dapur hotel sekali-sekala. Jadi tekaknya itu memang sudah dilatih untuk menerima pelbagai jenis makanan. Tekak universal!
            “Cuba letak wasabi sikit Amani. Nanti ada rasa pedas-pedas sikit,” Syuhada menolak bekas wasabi kepada Amani. Sekurang-kurangnya kepedasan wasabi boleh menghilangkan rasa mentah pada sushi tersebut. Syuhada mengukir senyuman simpati.
            “Ilham, tolong ambil yang tu,” Syuhada menunding ke arah sepiring sushi yang tidak sempat dicapainya. Ilham buat-buat tidak faham. Memang sengaja dia ingin menyakitkan hati gadis itu. Piring merah dibiarkan berlalu pergi. Wajah tidak bersalah ditayang kepada Syuhada.
            “Kau ni! Saje je kan?!” Syuhada menjeling tajam. Menyesal pula meminta pertolongan dari mamat sengal itu tadi.
            “Ada tangan, ambiklah sendiri!” Ilham membalas jelingan Syuhada. Apa ingat kau sorang boleh jeling-jeling? Memang geramnya pada Syuhada semakin menjadi-jadi. Di kedai kain tadi selamba saja Syuhada memilih warna striking untuk mereka. Takkan tak nampak yang aku ni tampuk-tampuk si hitam manis? Manalah sesuai! Lainlah dia tu, kulit putih melepak. Minah saleh celup ke apa dia ni? Ilham menjeling lagi ke arah Syuhada yang sedang menyumbat sushi.
            “Argh!”
            Empat pasang mata terpaku memandang Amani. Wajah Amani yang sudah merah dengan sepasang mata yang berair itu menyebabkan mereka kaget tidak tahu apa yang perlu dilakukan. Lebih dramatik lagi apabila Amani tercungap-cungap seperti sesak nafas. Keracunan makanan ke apa ni? Syuhada terpandang sisa wasabi yang terdapat pada pinggan Amani. Ya Allah! Banyak mana yang Amani letak? Kau ingat ni mayonis ke boleh letak banyak-banyak??? Dengan pantas Syuhada menghulurkan segelas air kosong kepada Amani.

           
            “Awak okay?” Zafran menghulurkan secawan lagi air kepada Amani. Cuaknya bukan main lagi tadi apabila dilihat Amani sukar bernafas. Kalau dia tahu Amani tak makan sushi, memang takkan dibawa Amani ke tempat begini. Rasa bersalah mengetuk pintu hatinya.
            “Hmm, okay,” Amani menggangguk dengan lemah. Kalau boleh ingin saja direndamkan wajahnya ke dalam mangkuk tandas. Malunya bukan kepalang kepada Zafran, Ilham dan Zuryn. Tidak tahu di mana hendak disorokkan wajahnya di kala ini. Dengan Syuhada dia tak kisah sangat. Sudah banyak perkara memalukan disaksikan oleh sahabatnya itu.
            “Kak, kita makan tempat lain ye. Kalau Zuryn tahu kak Amani tak makan sushi, tak adalah Zuryn sokong cadangan along tadi. Along ni pun satu! Takkan tak tahu apa yang tunang sendiri suka atau tak?” Zuryn mengusap belakang Amani. Kalau ikutkan memang dia hendak ketawa bila melihat wajah Amani tadi. Macam hendak meletup. Tapi mujurlah dia dapat mengawal diri. Kalau terjadi apa-apa kepada Amani tadi, pastinya dia akan terkena tempias kemarahan Datin Nuraina. Kak Amani itu sememangnya bakal menantu kesayangan Umi!
            Ilham dan Syuhada muncul setelah selesai membuat bayaran. Wajah tegang kedua-duanya merupakan isyarat terjadi lagi perbalahan sebentar tadi.
            “Kau okay tak ni?” Syuhada mendekati Amani. Rasa marah kepada Ilham yang membuat dajal sebentar tadi cuba dibuang-buang jauh. Nasib baik aku tak jatuh tadi! Jagalah kau mamat sengal!
            “Okay, okay. Dah, jomlah cari bunga tangan tu,” Amani menjawab untuk kesekian kalinya.
            “Eh, along bawalah kak Amani makan. Biar kami aje yang cari bunga tangan tu ya. Nanti lagi sejam kita jumpa semula kat sini,” Zuryn mencadangkan idea bernas. Seolah-olah mengerti jeritan batin dari perut Amani yang masih kosong.
            “Eloklah tu. Nah ambil ni. Kalau tak cukup call along nanti,” Zafran menghulurkan beberapa keping not lima puluh ringgit kepada Zuryn. Bijak betul adiknya yang seorang ini! Nampak gayanya dapatlah dia dating berdua-duaan dengan tunang tersayang. Dating yang pertama untuk mereka!
            “Awak, maaf sebab memalukan awak. Saya ni orang kampung. Tak pandai nak makan sushi yang awak suka tu. Awak tak menyesal ke dengan keputusan awak ni?” Amani meluahkan rasa selepas mereka ditinggalkan berdua. Emo pula dirasakan saat ini.
            “Amani Ahmad, saya suka awak sebab diri awak ni. Awak tak perlu nak ubah apa-apa untuk saya. Saya terima awak seadanya. Lain kali, kalau awak tak nak atau tak suka apa-apa, beritahu saya. Okay?”
            “Hmm... Awak takkan marah macam... hm, macam dulu?” Amani bersuara perlahan. Kalau dulu, apa saja kata Zafran tidak boleh disangkal. Kalau nak kenyang dengan makian bolehlah. Kalau tidak dijerkah, pastinya Zafran suka mengugut untuk memotong gajinya. Ancaman-ancaman sebegitu sudah terlalu sebati dalam dirinya.
            Zafran menggeleng lembut. “Saya takkan marah. Bertambah sayang adalah! Sekarang ni awak beritahu saya, sayang saya ni nak makan apa?” Zafran membetulkan hujung tudung Amani yang ditiup angin. Selaut kasihnya tumpah tidak bertepian untuk gadis ini. Dia ingin sekali mengikis kenangan layanan buruk yang pernah diberikan dahulu. Sesungguhnya dia terhukum dengan rasa penyesalan yang tiada penyudahnya sejak dari hari pertama dia mula jatuh hati kepada Amani.
*                      *                      *                      *                      *                      *
            “Lamanya! Bersolat ke bersolek yang lebih ni? Sampai bertanduk menunggu korang!” Ilham melancarkan serangan selepas tiga puluh minit berjauhan dengan Syuhada.
            Syuhada sekadar tersengih. Bukan kau memang dah bertanduk ke? Bercabang tiga lagi. Baru lepas solat pun masih nak ajak bertikam lidah. Tak dapat hidayah ke apa dia ni?
            “Maaf Ilham. Bukan salah Syu. Tadi ada sorang kakak tu minta tolong tengokkan anak dia sementara dia nak solat. Tu yang kami lambat sikit tu. Seronok pula melayan anak dia,” Amani menerangkan perkara sebenar. Bimbang tercetus lagi perbalahan yang membingitkan telinga.
            “Eh, aku okay je Amani. Kitaorang pun baru je lagi tunggu sebenarnya. Tadi kami lepak kat Coffe Bean,” Ilham menggaru kepala yang tidak gatal. Sudah tersalah sasaran pula nampaknya.
            “Ha, tahu pun cakap elok-elok! Orang lepas solat ni sepatutnya hati dan mulutnya sentiasa menuturkan perkara-perkara yang baik. Tapi kalau hati dah sama kaler dengan kulit tu memang tak boleh nak buat apalah tu,” Syuhada menyindir tajam. Sengaja disentuh isu warna kulit Ilham. Sensitif sangat pasal kulit dia tu. Padahal okay je aku rasa orang lelaki kulit gelap macam tu. Kalau putih sangat dah jambu semacam pulak!
            Ilham menelan liur. Ish. Geram betul la aku dengan minah ni. Patutnya aku sumbat mulut dia dengan wasabi! Biar meletup kepala dia tu!
            “Ha, sudah! Jangan nak berbalah lagi. Majlis kami ni tinggal lagi  dua minggu je ni. Hari kenduri nanti jangan korang nak berperang pulak. Rosak majlis nanti!” Zafran bersuara tegas. Masing-masing dah besar tapi perangai mengalahkan budak-budak! Dia sudah berjalan menyaingi Amani dan Zuryn yang sudah ke hadapan.
            “Along, pandai tau kak Amani jaga budak. Budak tadi tu asyik nak berkepit dengan kak Amani je. Tak sabarnya Zuryn nak jadi aunty!”
            “Eh, takkan Zuryn tak tahu? Kakak ipar Zuryn ni memang semulajadi disayangi semua orang. Tak kira peringkat umur!” Zafran memandang ke arah Amani. Terbayang rupa anak-anaknya yang bakal dilahirkan oleh Amani kelak.
            “Awak! Budak tu comel sangat! Anak kacukan tau. Dengan mata birunya, rambut perang. Hidung mancung. Rasa nak culik sehari dua!” Amani menggambarkan rupa anak kecil yang begitu manja dengannya. Ibunya pun ramah. Sempat pula mereka bertukar nombor telefon sebentar tadi.
            “Kalau awak nak tahu, gabungan genetik kita nanti pun mesti hensem macam saya dan cantik macam mamanya!” Zafran sudah mula berangan. Kalau boleh dia ingin memiliki anak yang ramai bersama Amani.
            “Ye ke? Bukan garang macam papanya?” Amani mengusik Zafran. Riak merajuk  terpamer di wajah Zafran. “Alolo... Saya gurau ajelah. Sebelum nak ada anak, kita kena ambil amali dulu untuk jaga budak. Nanti saya pinjam anak kak Nurul untuk kita jaga!”
            “Kak Nurul?” Zafran berkerut kening.
            “Aah. Kakak di surau tu namanya kak Nurul. Nama anaknya Emir Luqman. Sempat pulak kami berkenalan tadi,” Amani memasuki kereta. Sedikit pun dia tidak perasan akan perubahan di wajah Zafran. Fikirannya masih sarat dengan keletah manja Emir Luqman. Comelnya ya ampun!
            Zafran tersentak. Emir Luqman? Walaupun itu hanyalah nama khayalan yang pernah dicipta oleh dia dan Natrah, namun ia tetap terkesan di hati. Kak Nurul? Nurul Natrah? Ah, takkanlah! Zafran menggelengkan kepala sebelum meloloskan diri ke tempat duduk pemandu.

*                      *                      *                      *                      *                      *
Natrah berselindung di balik tiang sebaik sahaja kereta Mercedes yang dipandu oleh Zafran melintas di hadapannya. Debaran di dada cuba dikawal sebaik mungkin. Hatinya berbunga dapat melihat wajah Zafran dengan jelas hari ini. Terlepas rindu yang sarat dipikul sejak beberapa tahun yang lalu.

Rasa syukur dipanjatkan ke hadrat Ilahi. Tidak sia-sia dia menurut permintaan Emir untuk keluar ke Paradigm Mall hari ini. Selepas buntu memikirkan jalan untuk menghubungi Zafran, siapa sangka dia akan dipertemukan dengan lelaki itu hari ini. Walaupun hatinya bagaikan disiat-siat tatkala terlihatkan aksi romantis Zafran yang membetulkan tudung seorang gadis pada waktu itu, namun dia tetap bersyukur. Allah telah memakbulkan doanya!

Lebih hebat lagi apabila gadis itu turut sama bersolat di surau dengannya. Begitu ramah menegur serta melayan karenah Emir. Segalanya bagaikan dipermudahkan oleh Allah. Jalan penyelesaian bagaikan terbentang luas di hadapannya. Walaupun hatinya bagaikan digilis treler tatkala mengetahui Amani adalah tunang Zafran, namun rasa itu dibuang jauh-jauh.

Ya, Amani telah menggantikan tempatnya di hati Zafran. Kebahagiaan yang sepatutnya menjadi miliknya sudah pun menjadi milik Amani. Dia redha. Kerana itu adalah ketentuan Allah. Dia tidak akan merampas hak Amani. Apa yang dia mahukan adalah sedikit ruang untuk dia dan Emir menumpang kasih. Hanya sedikit. Amani, izinkan kami berkongsi limpahan kasih Zafran!
            “Ibu, what are we waiting for? Who was that man?” tangan kecil Emir menarik hujung blaus yang dipakai oleh Natrah. Natrah menunduk mendekati Emir, anak kecil yang masih tidak mengerti likunya perjalanan yang sedang mereka lalui.
            “Oh, well...Hm, he is your dad,” Natrah menelan liur. Pahit. Perit. Maafkan ibu berbohong, Emir!
            “Daddy? I’m going to have a daddy? Wow! Gee! Finally, I can tell my friends that I have a daddy too!” mata biru Emir bersinar bulat. Kegembiraan tulus yang sudah terlalu lama dinantikan oleh anak itu.
            Natrah mengesat air mata yang tumpah. Maafkan aku, Amani!


Bersambung! :)

oh ye! Selamat menyambut ramadhan ye..maaf terlewat pulak! 
semoga ramadhan kali ini membawa keberkatan ke dalam hidup kita. amin!

24 comments:

  1. Bunga2 konflik sudah mari...harap2 jangan la terlalu berat konfliknya wahai Cik Writer...tak sanggup nak terima hakikat yg Amani dan Natrah akan berkongsi kasih Zafran...Zafran hanya untuk Amani...pleaseeee...

    ReplyDelete
  2. eiii..menyampahnya natrah ni..!!
    dah la amani tu jenis lembut hati.. aduhaiii..

    xmo la natrah wat kacau.. bukan anak zafran pon yang dia sebok nak ngendeng tu,.. kalo anak zafran xper la jugak.. haishh!
    harap2 cepat kna pangkah ngan mak datin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar mizz acu!bulan puasa ni.hihi...teruskan membaca ya...Lya memang suka usik emosi pembaca...:)

      Delete
  3. Natrah x baik kacau kebahagian orang lain.... kalau dah tahu Amani seorang gadis yang baik, kan elok lepaskan saja Zafran dengan Amani.... kalau dia buatnya Datin dan Zafran nak buat DNA pada Emir ..... kan nanti Zafran lagi marah dengan Natrah sebab menyakiti hati Amani ...... Amani cuba untuk yakin pada Zafran ok.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sue..terima kasih menjiwai cerita ni...
      Jangan bosan membaca ya!:)♥

      Delete
  4. Say no pd natrah,dah2 la nganggu hidup zafran....bgla zafran bahagia ngan amani tu....zafran jgn terpedaya ngan natrah tu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi ani man!
      Terima kasih meninggalkan jejak di sini..♥

      Delete
    2. Haiiii.....sama2....,i follow....salam ramadhan buat semua....;-)

      Delete
  5. hmmm..dah dapat agak ke mana cerita akan pergi, lg la klu jenis yg suka buat ala2 telenovela @ sinetron..xperlu buat mcm tu pun cerita boleh best..

    reason natrah xlogik lgsg...tumpang kasih?hmmm..guna anak..alahai..bodoh la zaf klu nak ngaku emir anak dia..ckp pun omputih..muka????? & yg penting pernah ke zaf sentuh si natrah tu??????

    hopefully ada kelainan dalam story u..klu x malas dah nak bc..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi yang mohd!terima kasih masih sudi membaca hingga ke bab 22.
      Hrp ada elemen menarik yg mampu membuatkan u baca sampai sekarang. :)

      Utk mengetahui ada kelainan atau x,u kena baca sampai habis ya.
      Sebab saya dah plan banyak elemen surprise dlm cerita ni utk bab yg akan datang.

      N of courselah zafran tahu tu bukan anak die.cume emir luqman adalah namay dia pernah rancang bersama natrah! ;)

      Delete
    2. Iman...hihi..bulan puasa x elok emo2 sgt...:)

      Delete
    3. harap elemen2 kejutan adalah lain, bukan mcm citer2 yang dah banyak ada...we'll see how the story develop.... kejutan dah dijangka atau x terjangka...

      hero lembik ke x..heroin pun sama..

      Delete
    4. HYe yang!
      how i wish i can cater to everyone's need. :)
      Tp tu lah..it will b very impossible to impress everyone.
      Walau macamanapun sy rasa berjaya impress u sbb u r still reading up to this chapter.

      Tiada paksaan utk terus mengikuti cerita ini.kalau rasa tidak memuaskan selera pembacaan,saya sgt memahaminya...:)

      Terima kasih atas komen/kritikan yang ditinggalkan.semoga saya akan dpt menghasilkan karya yg lebih baik pada masa akan dtg!

      Delete
  6. best nye dek,tp cepat2 sambung ye dek.akak dah nampak bunga2 duka yg bakal Amani tempuhi.......dengan hadir nye Nurul Natrah,tergugat ke tk cinta utk Amani di hati Zafran???cian nye Amani kalu masih ade cinta utk Nurul Natrah,di ati Zafran.pape pn di ati akak Amani terbaik buat Zafran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah kak..sy cuba menulis jalan cerita ini sebaik mungkin...terima kasih membaca kisah amani dan zafran!♥

      Delete
  7. Hi,
    Just wanna say per pn org komen, layannn jerr..
    No worries, keep writting from bottom of ur heart coz we gonna love and enjoy reading the story..keep it up, dun give up.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks minx!
      InsyaAllah sy akan menulis ikut style sy sndiri...
      :)
      Tengs!♥

      Delete
  8. Liyaaaa. Mira da lame x bce. Sebab nye nk bce sekali gus. Skrang da x saba nk tungu episod seterusnye! Hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaa...mira tu kan bz bt preparation..tggl lg 34 hari kan...hihi..btw tq
      Ambik mase utk bace!!♥♥♥

      Delete